سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وفاداری، عامل الفت گرفتن [مردم با شخص] است. [امام علی علیه السلام]
در ساحت اندیشه
 
مدافع حقوق زنان کیست؟

fi khl onh

همه ساله، روز ? مارس بهانه ای است تا جلسات، همایش ها، سخنرانی ها و راهپیمایی هایی به نام زن و برای زن در سرتاسر دنیا برپا شود و در آن به مشکلات موجود در حوزه زنان و راهکارهای حل و رفع آن پرداخته شود که البته این امر فی نفسه می تواند امر موثری بوده و قابلیت طرح و رفع بسیاری از نارسائی ها در حوزه زنان را داشته باشد اما آنچه سبب عدم تحقق این نتیجه و همچنین به انحراف کشیده شدن موضوع می گردد، تغییر جایگاه متهم و شاکی، بدهکار و طلبکار در حوزه حقوق و  تکالیف زن می باشد. 
کشورها و سازمان های به اصطلاح مدافع حقوق زن در غرب کاملاتحت تاثیر مطامع سیاسی قدرت های غربی مسیر فضای موضوع را با اتهام ¬زنی¬های گزینشی به گونه ای غبارآلود کرده اند که تشخیص ظالم و مظلوم در این حوزه بسیار سخت و ریشه یابی خلاءها به نوعی تبدیل به یک آرزو شده است.
 
در مقابل افراطی که گفته شد، تفریط آنها در قبال زن و حقوق انسانی وی سابقه ای بس تاریک و طولانی دارند. از ظلم های قرون وسطی، رنسانس و پس از آن ستم مدرن در حق زن و در قالب فمنیسم و آموزه های آن تا جایی است که حتی دولتمردان آمریکا و انگلیس را مجبور به واکنش نمود.
 
سوال اینجاست که این مجموعه ها با چه مقدمه ای خود را صاحب امتیاز انحصاری مطالبات زنان می دانند؟!  انگلستان که در سال "1882" به زنان اجازه مالکیت می دهد با چه توجیهی مدافع حقوق زنان است؟! و یا فرانسه که در سال "1944" پس از سه بار رد درخواست حق رای زنان توسط شورای حکومت در تبعید، به زنان اجازه مشارکت سیاسی می دهد، چگونه اسلام عزیز را که در بدو تولدش در ???? سال پیش به زنان حق مالکیت بر اموال خود، حق رای و شرکت در عرصه سیاسی و حق تحصیل برای زنان را به رسمیت شناخته است. ضد زن معرفی می کنند و چگونه جمهوری اسلامی ایران که همزمان با انقلاب خود در سال "1979" حق رای را به زنان اعطا نمود، حمله نموده و اتهام زنی می نماید در حالی که فاصله انقلاب فرانسه "1789" با اعطاء حق رای "1944" حدود 155 سال است؟! آیا کتابها و مقالاتی که توسط خود اندیشمندان این کشورهای غربی همچون:‌ وندی شلیت، ویلیام گاردنر، سیلویا آن هیولت، نیکولاس دیوید سن و... در حوزه زن و خانواده به نگارش در می آید شاهدی به وضعیت اسفبار زن در غرب نیست؟!
 
اما یک گواه آشکار بر برخورد گزینشی مبتنی برسیاست با حوزه زنان، کشور آمریکا است که خود کنوانسیون رفع تبعیض مصوب 1979 سازمان ملل را نپذیرفته است، اما به برخی کشورها و نه همه کشورها برای قبول کامل و بدون حق رزرو این کنوانسیون فشار بسیار وارد می کند!
 
سوال اینجاست که کشورها و سازمان های به اصطلاح مدافع حقوق زن که همه ساله جمهوری اسلامی ایران را محکوم به تضییع حقوق زن می نمایند، در جریان تضییع حقوق زنان در کشورها و دولت های متحد غرب چگونه عمل می نمایند؟!
آیا از وضعیت اسفبار دختران در افغانستان و مناطق محاصره شده غزه، ظلم های بیشمار به زنان و کشتار و شکنجه آنان در میان کشورهای عربی در جریان انقلاب های اخیر منطقه خاورمیانه در مصر، ‌لیبی،‌ تونس، بحرین، یمن،‌ عمان، عربستان، ‌اردن و ... مطلع هستند؟! 
 
براستی دلیل این سکوت خفت بار در قبال این همه ظلم چیست؟!
 
همانطور که انسان های آزاده مطلعند واقعیت آن است که موضع گیری این دولت ها و سازمان ها نه به خاطر زنان و برای آنان، بلکه در راستای اعمال فشار سیاسی به کشورهای مستقل و ناهماهنگ با سیاست های نظام سلطه است.
 
و سرانجام آن که ظلم بر آزادی ها و حتی حقوق اولیه انسانی زنان، در کشورهای غربی که در قالب های رنگارنگ همچون جنبش فمنیسم و درکشورهای مظلوم منطقه در قالب حمایت بی چون و چرا از دیکتاتورهای وابسته به غرب تئوریزه می شود، تنها زمانی خاتمه خواهد یافت که روز ? مارس واقعاَ روزی برای زنان،  منافع،حقوق و خواسته های آنان باشد!
 
به امید آن که شاهد آن روز باشیم.
 
8 مارس سال 2011
 
سازمانهای غیر دولتی زنان جمهوری اسلامی ایران
 
 
 
 
جنبش سبز علوی؛ کانون فرهنگی بانوان مجتهده امین؛ کانون جوان یاوران؛ انجمن حنیف؛ جمعیت زنان پیام‌آور؛ مؤسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر؛ شبکه سازمان غیردولتی زنان؛ کانون اندیشه ولایت؛ مؤسسه فرهنگی هنری ندای بشری؛ مؤسسه خیریه بهار سبز امید؛ مؤسسه خیریه قدر علوی؛ مؤسسه نور آتی؛ مؤسسه راه پویای زندگی؛سمن زنان منتظر ؛ یاران شهر آفتاب؛ مؤسسه زنان کارآفرین؛ مؤسسه زنان نیکوکار؛ مؤسسه خیراندیش؛ مؤسسه زنان خلیج همیشه فارس؛ جمعیت زنان ایثارگر؛ انجمن زنان اهل‌بیت؛ مؤسسه خیریه حسنا؛ مؤسسه فرهنگی اجتماعی رهپویان قائم آل محمد(عج) ؛ کانون مشکوه نور ؛ کانون پژوهشی اجتماعی فرهنگی طلیعه رویش؛ جمعیت آیه‌های ایثار و تلاش ؛ بسیج خواهران دانشگاه‌های تهران ؛ جمعیت زنان انقلاب اسلامی ؛ مؤسسه فرهنگی ورزشی دین یاد ؛ مؤسسه اطلاع‌رسانی زنان کشور ؛ خانه خبرنگاران زن ایرانی ؛ مجمع بانوان عضو شورای اسلامی کشور ؛ انجمن ورزش‌دوستان تکین ویژه بانوان ؛ مؤسسه زنان ایثارگر ؛ مؤسسه خیریه فاطمه‌الزهراء(س) ؛ مؤسسه خیریه حضرت علی(ع) ؛ مؤسسه حامیان ایتام ؛  موسسه جمعیت آفتاب ؛ انجمن ورزشی سلامت ؛ جامعه المصطفی العالمیه ؛ مؤسسه فرهنگی ورزشی طراوت ؛ مؤسسه خیریه ام‌البنین ؛ مؤسسه رهپویان فرهنگ و هنر 
؛ مؤسسه علمی پژوهشی مصباح اندیشه ؛ مؤسسه مشکات اندیشه ؛  انجمن بانوان نعیما ؛ مؤسسه میثاق منتظران ؛ انجمن بیان ؛  مؤسسه عصر روشنایی ؛ بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی ؛  موسسه بانوان سفیر کوثر ؛  موسسه جلابیب حجاب برتر ؛ موسسه تیام ؛ شبکه فعالین ازدواج (شفا)

کلمات کلیدی: تمدن غرب

نوشته شده توسط سید محمد باقر اقایی 89/12/18:: 11:57 صبح     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
جلوه او
جاءالحق و زهق الباطل
آیت الله خامنه ای
آکادمی مطالعات ایرانی
اسلامیکا
اطلاعات حکمت و معرفت
المیزان
اندیشکده یقین
انجمن ایرانی تاریخ
انجمن منطق ایران
انجمن علمی - پژوهشی تاریخ
انجمن جامعه شناسی ایران
انجمن مطالعات تاریخ شفاهی ایران
انجمن زنان پژوهشگر تاریخ
بانک اطلاعات نشریات کشور
بنیاد دکتر محمود افشار
بنیاد دکتر فردید
بنیاد حکمت اسلامی ملاصدرا
بنیاد دائره المعارف اسلامی
بنیاد بوعلی سینا
بنیاد پژوهشهای اسلامی
بنیاد اندیشه اسلامی
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
بنیاد دکتر افشار
بنیاد دکتر حسابی
پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه
پایگاه تاریخی میر طاهر حسینی
پژوهشگاه علوم انسانی
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات
پژوهشکده تاریخ علم
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
پژوهشکده تحقیقات اسلامی
پژوهشکده باقرالعلوم(ع)
راهنمای فلسفه در اینترنت
دیوان شعرا
رضا داوری اردکانی
رحیم پور ازغدی
حجره طلبگی
دائره المعارف بزرگ اسلامی
کتابخانه تبیان
سایت علمی نخبگان جوان
دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران
فلسفه نو
کتابخانه دیجیتال نور
مجلات تخصصی نور
مجمع عالی حکمت اسلامی
مجله سمات
هم اندیشی
علم دینی
وبلاگ نویسان ارزشی
سایت تخصصی تاریخ اسلام
فلسفه و عرفان اسلامی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
علوم اجتماعی اسلامی ایرانی
کانون اندیشه جوان
تاریخ نوشت(دکتر عبدالله ناصری طاهری)
ترجمان
دکتر ابراهیم دینانی
دبیرخانه انجمن های علمی حوزه
دانشگاه و فرهنگ
دکتر مهاجرنیا
مرکز تحقیقات امام علی(ع)
مرکز اسناد انقلاب اسلامی
موسسه مطاعلات تاریخ معاصر ایران
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
مرکزتحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) روابط
موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
عبرت پژوهی تاریخ
فرهنگ امروز
حکمت نوین اسلامی( خسروپناه)
علوم اجتماعی اسلامی ایرانی
فرهنگستان زبان و ادب پارسی
فرهنگستان علوم اسلامی قم
پژوهشگاه دانشهای بنیادین
طاقچه
چوک
فلسفه شریف
دکتر حسینعلی نوذری
دانشنامه جهان اسلام
بنیاد سمات
شورای گسترش زبان وادبیات فارسی
کنگره پیشگامان پیشرفت
فتوح اندیشه
فرزند ازادی
علی صفاری حائری
فلسفه علم هگل
کتابخانه ملی ایران
کتابخانه مجلس شورای اسلامی
مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی
موسسه شیعه شناسی
مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی
مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی
مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما
معرفت
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
نقشه راه
Institute of Historical Research (IHR)
The Center for Teaching History with Technology
Islamicwisdom
socialhistory
social science reaserch network
jstor
ProQuest
آرشیو یادداشت‌ها